Kryteria oceny e-portfolio
Kryterium
|
Poziom
spełnienia
|
|||
Powyżej
oczekiwań
10 pkt
|
Wysoki
8 pkt
|
Podstawowy
5 pkt
|
Poniżej
oczekiwań
3 pkt
|
|
Technika
|
Wygląd jest spójny i przejrzysty.
Wszystkie dowody są zoptymalizowane pod kątem prezentacji w Internecie,
|
Wygląd jest spójny i przejrzysty.
Większość dowodów jest zoptymalizowanych pod kątem prezentacji w Internecie,
|
Wygląd jest spójny i przejrzysty.
Większość dowodów nie jest zoptymalizowanych pod kątem prezentacji w
Internecie,
|
Wygląd jest niespójny. Dowody są
zaprezentowane w sposób mało czytelny.
|
Tytuły i opisy
|
Każdy dowód zawiera tytuł, autora i
datę powstania.
|
Większość dowodów zawiera tytuł,
autora i datę powstania.
|
Kilka dowodów zawiera tytuł, autora i
datę powstania.
|
Żaden dowód nie zawiera tytułu, autora
i daty powstania.
|
Poprawność językowa
|
Wszystkie treści są sformułowane
poprawnie pod względem językowym.
|
Większość treści jest sformułowane
poprawnie pod względem językowym.
|
Większość treści nie jest sformułowane
poprawnie pod względem językowym.
|
Wszystkie treści nie są sformułowane poprawnie pod względem
językowym.
|
Zgodność z założonym celem
|
Wszystkie założone cele zostały
zrealizowane.
|
większość założonych celów zostało
zrealizowanych.
|
Wszystkie założone celów nie zostało
zrealizowane.
|
Wszystkie założone cele nie zostały zrealizowane.
|
Wykorzystywanie IZ
|
Wszystkie IZ zostały wykorzystane do
podniesienia efektywności pracy.
|
Większość IZ zostało wykorzystanych do
podniesienia efektywności pracy.
|
Kilka IZ zostało wykorzystanych do
podniesienia efektywności pracy.
|
IZ nie zostały wykorzystane do
podniesienia efektywności pracy.
|
Kreatywność
|
Praca zawiera ciekawe, nietuzinkowe
rozwiązania, pomysły, które podnoszą atrakcyjność efektu końcowego.
|
Większość zawartych materiałów wskazuje
na kreatywność autora.
|
Kilka elementów pracy wskazuje na
kreatywność autora.
|
-
|
Rozwój osobisty
|
Uczeń bardzo zaangażowany w tworzenie
e-portfolio, które w czasie ewoluuje.
|
Uczeń zaangażowany w tworzenie
e-portfolio. Widać rozwój w niektórych aspektach.
|
E-portfolio powstało, jednak
zaangażowanie w jego modyfikacje było niewielkie. Rozwój w niektórych
aspektach.
|
E-portfolio powstało, jednak brak zaangażowania
w jego modyfikacje.
Rozwój mało widoczny.
|
Refleksja
|
Uczeń dokonuje refleksji nad efektami
pracy i potrafi dokonać krytycznej analizy efektów.
|
Uczeń dokonuje refleksji nad efektami
pracy.
|
-
|
-
|
Karta oceny e-portfolio.
Kryterium
|
Ile punktów
można uzyskać
|
Ile punktów
przyznaję sobie sam?
|
Ile punktów przyznaje
mi nauczyciel?
|
Ile punktów
przyznają mi koledzy?*
|
Technika
|
10/8/5/3
|
|
|
|
Tytuły i opisy
|
10/8/5/3
|
|
|
|
Poprawność językowa
|
10/8/5/3
|
|
|
|
Zgodność z założonym celem
|
10/8/5/3
|
|
|
|
Wykorzystywanie IZ
|
10/8/5/3
|
|
|
|
Kreatywność
|
10/8/5
|
|
|
|
Rozwój osobisty
|
10/8/5/3
|
|
|
|
Refleksja
|
10/8
|
|
|
|
*jeśli grupa
jest niewielka, można wpisać oceny wszystkich uczestników. W większej grupie
obliczamy średnią punktów z zaokrągleniem do progów 10/8/5/3/
Informacja
dla ucznia:
Jeżeli
otrzymałeś:
· większość 10 - Możesz być dumny ze
swojej pracy. Gratuluje pomysłów i efektów.
· większość 8 – Twoja praca jest bardzo
dobra, posiada jednak kilka usterek.
· większość 5 – Widać duży wkład pracy
jaki włożyłeś, popracuj jeszcze nad końcowym efektem.
· większość 3 – Nie wszystko udało się
wykonać zgodnie z planem. Nie poddawaj się. Poproś o pomoc innych. Wierzę, ze
możesz zrobić to lepiej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz